مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: برای  ۸۴ هزار سرپرست خانواده در همدان آزمون وسع برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  دکتر سعید فرجی, مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه برای اجرای آزمون وسع الزاماتی داریم اظهار کرد: آزمون وسع برای این است که خدمات رایگان بیمه‌ای را فقط  به افراد نیازمند ارائه دهیم.

او با تاکید به اینکه باید باتوجه به منابع محدود  خدمات دهی رایگان را به افراد نیازمند اختصاص دهیم گفت: شماری از افراد هم می‌توانند با توجه به توانایی مالی با پرداخت مبلغی از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه حدود نیمی از جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: ۱۲۳ هزار نفر از کارکنان دولت در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.
دکتر فرجی  افزود: روستاییان بیش از ۶۰۰ هزار نفر بودند که با آزمون وسع و تمکن مالی ،ممکن است برخی حق بیمه پرداخت کنند و از این صندوق خارج شوند که اکنون نیز تعداد آنها به ۵۴۰ هزار نفر رسیده است.

او با بیان اینکه صندوق ایرانیان دو سال پیش شکل گرفته و تقریبا ۱۰ هزار نفر زیرپوشش دارد گفت: صندوق بیمه سلامت همگانی که سال ۹۵ به ۲۸۰ هزار نفر رسیده بود اکنون۱۱۵ هزار نفر را زیر پوشش دارد و این افراد  رایگان خدمات دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه بیش از ۸۵۰ هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت استان هستند افزود:‌ برخی از بیمه‌شدگان دارای چند بیمه بودند که با رفع هم‌پوشانی حذف شدند واکنون  از  یک نوع خدمت بیمه‌ای بهره‌مند می شوند.

فرجی با بیان اینکه آبان پارسال  آزمون وسع برگزار شد و ۸۴ هزار سرپرست خانواده به تعداد ۲۳۷ هزار نفر زیرپوشش آزمون وسع قرار گرفتند که تقریبا دهک ۹۶ درصد آنها مشخص شده است گفت: حدودا دهک ۸۰ هزار و ۶۰۰ سرپرست خانواده با افراد تبعی جمعا ۲۲۸ هزار نفر مشخص و پیامک برای آنها ارسال شده است.

۲۳۷ هزار نفر  زیرپوشش آزمون وسع بیمه سلامت

به گفته محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ؛ آزمون وسع در میان چندین روش مطرح، عادلانه ترین روش بوده و براساس آن خانوارهای ضعیف‌تر و در دهک‌های پایین‌تر درآمدی  مشخص می شوند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.